2011/02/28

Хрупкави гофрети

Всяка сутрин разговорът е един и същ:

"Какво да ти направя за закуска?"
"Пъффф...пак това ли ме питаш..."
"Само кажи нещо! Каквото и да е, ще го направя!"
"Оххх...омръзна ми вече / с френско р/...Разбери, нищо не искам!"
"Моля ти се! Кекс, сандвич, палачинки...пържоли, туршия..."
Отговор - хихикане....

В неделя агонията е с около час по-дълга. Не и вчера обаче. Изненадващо, когато предложих гофрети, чух едно "Е, добре, де!".



И така...ето едно предложение за ароматни и хрупкави гофрети, които можете да си гарнирате с шоколад, сладко, пудра захар или каквото ви още душа иска. Рецептата е открита и копирана някога и от нейде из безкрайния нет.





Продукти:

1 ч.ч. и 2 ч.л. брашно
3 ч.л. захар
1 ч.ч. прясно мляко
2 яйца
1/2 ч.ч меко масло
1 ванилия

Приготовление:

Включете гофретника да загрява.

Отделете белтъците на яйцата от жълтъците. Разбийте жълтъците със захарта и маслото. Добавете млякото и ванилията. Разбийте отново. Сипете и брашното и разбъркайте, докато сместа не стане гладка и хомогенна.

В друга купа разбийте белтъците на сняг. Добавете ги към останалата смес.

Използвайте черпак, за да гребнете от тестото и да го изсипете върху добре загрятите плочи на гофретника.







11 коментара:

  1. Изглеждат ужасно апетитно :) Ще ме накараш да си купя гофретник ;)

    ОтговорИзтриване
  2. Обожавам гофрети :) Дина снимките ти са невероятни! Поздрави и хубава седмица :)

    ОтговорИзтриване
  3. Привет Дина:)Часът е "по никое време", гофретник нямам, остава ми гладно да преглъщам и да си представям колко са вкусни и пръхкави твоите гофрети:)
    У нас положението с моя мъник и яденето е същото, виж сладките неща са друго нещо:)
    Поздравявам те сърдечно за цялото ти уютно, красиво и така вкусно кътче:)
    Щура и весела седмица:)

    ОтговорИзтриване
  4. Пипи, Иве, Роси, благодаря ви за хубавите думи. Радвам се, че ви харесват гофретите. Много са бързи и лесни за приготвяне, единственото е, че наистина си трябва гофретник.
    Хубава седмица и на вас:)

    ОтговорИзтриване
  5. Този разговор в началото да не от някоя СРС, което е монтирано под кухненската маса в нас:)))
    Гофретите ти са страхотни, което ми напомня, че от около близо година моят гофретник събира прах. Мисля да се възползвам от рецептата ти и туко виж и аз най после да чуя нещо положително по отношение на храната:)

    ОтговорИзтриване
  6. Хахах, Лулу:))) какво говориш... с тези шедьоври, които правиш:)) ще се радвам, ако се одобри рецепКата:)

    ОтговорИзтриване
  7. Ох, Дина, обичам гофрети, но нямам гофретник и само ще преглъщам пред твоите :)))). А ти си много добра майка - готвиш по желание домочадието :) Диалозите вкъщи са по-скоро от типа монолог - "това е закуската, който иска, да яде" :)))).
    Поздрави и хубав край на седмицата!

    ОтговорИзтриване
  8. Първо пробвах твоите, ма нещо не ми се получиха:( После пробвах с тия оттук http://krasivajena.com/hrupkavi-gofreti/ и пак не станаха:( Май мъжа ми трябва просто да приеме, че няма да яде приготвени от мен гофрети:))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много съжалявам, че не са се получили ... да не би гофретника нещо да е виновен...

      Изтриване
  9. Здравейте. Днес ги опитах и аз. Станаха много вкусни, но само 6 бр. :( . Трябва да се пекат повечко, за да станат хрупкави и на моя грил/гофретник по около 20 мин поне. Белтъците не ми станаха на сняг, но пак се получиха. Чудя се дали само при мен релефа се получава само от едната страна, явно не мие хубава машинката.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. При мен релефът на гофретите е от двете страни. А всяка се опича за около 5 мин. максимум. И да не са на сняг белтъците - пак стават. Честичко даже я пропускам тази стъпка :) Успех!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...