2010/09/03

Освежаващ йогурт десерт

Макар летните жеги вече да отстъпват пред приближаващата есен, леките и разхлаждащи десерти са все още актуални. Предлагам една доста освежаваща импровизация, която сътворих преди няколко вечери. Тъй като нееднократно съм споменавала, че времето за готвене ми е кът, а и се сдобих с нови чаши, а и имах повечко кисело мляко в хладилника, се сетих за една рецепта, която бях чела преди време / смешно е как съвкупност от няколко фактора, нямащи нищо общо, довеждат до идея/. Та рецептата включваше  кисело мляко, пък и желатин, че и някакви плодове. Реших, че няма да я търся, а ще стрелям в тъмното и дано се получи нещо.



Продукти:

2 кофички кисело мляко
1/2 чаена чаша пудра захар / въпрос на вкус, може да сложите и повече/
ванилия
пакетче желатин
плодове по избор
бисквити


Първо отцедих киселото мляко за около половин час. После обърках млякото с пудрата захар и  ванилията. Подготвих желатина и когато се охлади, го добавих на тънка струйка. Сложих и нарязана на малки парченца праскова и разпределих сместа в чашите /6 броя/. Начупих и няколко бисквити и ги оставих да потънат в течността. Накрая ударих една молитва желатинът да стегне и ги прибрах в хладилника за една нощ.

Вкусът е много фин и нежен. Съвсем леко сладък от захарта и парченцата плодове. 


4 коментара:

  1. А може ли без молитва :)))
    Чудесни снимки! Страхотно десертче!

    ОтговорИзтриване
  2. Хах, в случая беше наложителна, защото за пръв път ползвам желатин и бях убедена в провала си:) Благодаря ти за хубавите думи, Ивейн:)

    ОтговорИзтриване
  3. И във Фликр ти писах - страхотно изглежда, свеж и разхлаждащ:-)Желатинът и аз не го умея много, имам 2-3 провала, но ти си се справила чудесно!

    ОтговорИзтриване
  4. Мария, много се радвам, че ти харесва:) мнението ти значи много за мен:)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...