2015/09/28

Направи си сам: Калъфка за възглавница без шиене

Имам късмета да произхождам от семейство на талантливи хора, творящи красота с ръцете си. Прабаба ми беше шивачка. У дома винаги беше пълно с платове, копчета, игли ... идваха префинени дами, около които тя се суетеше с шивашкия си метър. После с часове се прегърбваше над стария Сингер и вършеше своето чудо.

Прадядо ми пък беше дърводелец. Правеше прекрасни, здрави, направо вечни мебели от истинско дърво. Обожавах да го гледам, вглъбен в извайването на магията му, потънал в облак стърготини насред работилницата.

Баба ми плете и шие. Леля ми е художник. Майка ми бродира, плете и тъче.

И стигнахме до мен. Аз не съм наследила нито едно от гореизброените умения, нито пък някога се появи афинитет да се науча. Липсва ми търпение. Но пък обичам да гледам чуждите произведения и да им се радвам.

И така! Този път реших вместо да моля баба ми да ушие поредната калъфка за възглавница (които сменям често, защото лесно ми омръзват), да се пробвам сама. Слава Богу в Интернет има предостатъчно варианти за "таланти" като мен. Като например този, който съм описала в днешната публикация.

Калъфка за възглавница без шиене





Идеята тръгна от отдавна пренебрегнато бебешко одеалце на моя син. Свързвам го с много мили спомени и ми е трудно да се разделя с него. Нямам навика да трупам сантиментални вещи (поне не много) и съм доволна, че реших да го преобразя в калъфка за възглавница. Така удължих живота на одеалцето, а и милият сантимент е всеки ден пред очите ми. Май така е по-добре, отколкото да стои в шкафа.

Какво ви е нужно:

1.Плат за калъфката (в моя случай бебешко одеалце)
2.Възглавница
3.Подлепваща лента
4.Ютия и гладачна дъска
5.Ножица



Етапи:

1.Изрежете два квадрата от плата, които да отговарят на размера на възглавницата. Оставете по 4 см в повече от всяка страна.

2.Подгънете с около два сантиметра и прегладете ръбовете от всички страни на всяко от парчетата. Пъхнете в образувалата се гънка подлепваща лента и минете отгоре с ютията. Това се прави с цел да не се разнищи плата.

3.Наложете двете квадратни парчета едно върху друго, разположете подлепващата лента между тях и минете няколко пъти с нагорещената ютия. Приложете и повече натиск, защото има наслояване на плата. Залепете по този начин три от страните.

4.Пъхнете възглавницата през отвора. Внимателно наложете двата края един върху друг с подлепващата лента между тях. Това е най-трудният момент, защото вече има напрежение от възглавницата и ръбовете се разместват. Може да захванете с карфици или с конец. 

5.Воала! Декорирайте!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...