2013/03/21

Шоколадовото кремче

Когато по-добрата ви половинка се завърне у дома след една от своите "пазарни лудости", случващи се приблизително един път месечно, докато убива времето и чака да свърши урока на детето и гордо тупне на масата найлонов плик с безумни сравнително ядливи произведения, избълвани от захарната индустрия, цялото ви самообладание може да пострада. Драстично!  Но ответният удар се надига бавно и незабележимо като сутрешна мъгла и атакува неочаквано в най-уязвимите места! А именно в неугасващия спомен за любимото шоколадово кремче от детството. Онова, от което милата леля от детската градина е давала допълнително на някои определени деца, очевидно влезли под достопочтената й кожа. Съвсем не като тази особа, която малтретираше мен в друго подобно заведение, горе-долу по същото време преди около милион години, карайки ме да изям до дъно отвратителния бучкав кисел, който аз най-прилежно плюех под масата.

С две думи! Шоколадовото кремче, простичко и сладичко :-)



Продукти:

750 мл прясно мляко
10 с.л.захар
7 с.л. нишесте
100 гр шоколадов кувертюр

Нишестето се разтваря в 150 мл от млякото. Останалото мляко и захарта се слагат на котлон до завиране, след което се добавя нишестената каша. Бърка се постоянно на тих огън, докато се сгъсти. Сваля се от котлона и се добавя натрошения шоколад. Поднася се след охлаждане в хладилник.



9 коментара:

  1. Мммм, толкова апетитно си го снимала...И ние не се задоволяваме само с какао в нишестето....
    И моите деца нямат някакви специални непоносимости към храни, породени от този период на живота им, аз пък въобще...но пък всички обичаме кисел, от киселички плодове най-вече..

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Бети! Що се касае за непоносимости към храни от този период, то аз цялата съм изтъкана от такива:) не понасях градината, нито храната там. Майка ми все ми се кара, че децата ми не са яли традиционни закуски от типа на попара, кисел и пр., но самата мисъл за тях ме кара да настръхвам:)

      Изтриване
  2. Изкушаваш ме с това кремче :) Мисля да спретна една малка дока като за мен :) Сигурно ще задам глупав въпрос, но царевично или пшеничено нишесте използва? Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Спретни си, Габи:) човек една душа носи в края на краищата:) нишестето няма значение, каквото имаш в шкафа ще свърши работа. Дано да ти се услади:)

      Изтриване
  3. А аз дори киселчето хапвах в деЦката;)
    Обаче моите деца не обичат нищо подобно и някак не върви да си направя само за мен. Или?

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря! Честита и на теб!

    ОтговорИзтриване
  5. Мъхче, аз много рядко правя нещо само за мен, защото и без това правя по сто манджи на ден и не ми се занимава:) но пък за реализирането на един детски спомен, защо пък не:) дано да ти се услади, както тогава:)

    ОтговорИзтриване
  6. Черпя се с това прекрасно кремче:)

    ОтговорИзтриване
  7. Много семпло и апетитно кремче:))

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...