2010/12/14

Маслени сладки с целувчена глазура и орехи

Така и не се наканих да направя сладки с белтъчна глазура и тази година. От малка имам страх от сурови яйца и явно няма да го преодолея скоро, каквото и да ме убеждават. Има рецепти и за такива шубета като мен обаче. Е, предложената глазура не е от тези с най-финия рисунък, но пък този недостатък не ме притеснява хич. Та, предлагам на вашето внимание рецепта за уникално вкусни Маслени сладки с целувчена глазура и орехи.



* Сладките на снимките са във вариант без орехи. Обаче горещо ви препоръчвам да ги включите към рецептата. Вкусът определено губи от липсата им.

Продукти:

За тестото:

125 гр.масло
70 гр.пудра захар
3 жълтъка

1 ванилия по желание
250 гр. брашно


 
Към омекналото масло се сипва захарта и се разбива. Един по един се добавят и разбиват и жълтъците. По малко се слага от пресятото брашно и се доомесва на ръка. Тестото се оставя да почине в хладилник.



За целувчената глазура:

3 белтъка
185 гр.захар
185гр. счукани орехи


Белтъците се разбиват на сняг, добавя се захарта. / Тук е моментът да сложите и орехите, ако сте предвидили да ги включите. Объркват се леко с шпатула към разбитите белтъци./

Тестото се разточва, оформят се сладките с формички. Отгоре се шприцова целувката. По желание се прави малка дупчица в средата и се слага трошичка сладко. Друг вариант за украса е да се обканти сладката или да се нарисува. Пекат се на 180 градуса за 10-ина минути.

В случай, че ви остане повече от белтъчната смес, предлагам да я изпечете като целувки. Намалете градусите на фурната на 80. Ако сте включили орехи, се получават божествени, ефирни ореховки.


4 коментара:

  1. Че са хубави - хубави са, но последната снимка ме плени тотално :)
    Поздравления за публикациите, имаш много хубав блог :)

    ОтговорИзтриване
  2. fedora, благодаря ти:) много мило:)

    ОтговорИзтриване
  3. Много добра идея за глазурата - аз съм правила подобна на сладкиши, но не се бях сетила, че може да се ползва и за сладки :). А твоите изглеждат чудесно!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Parabéns!!! amei!!!! maravilhosas receitas gostaria de receber novidades no meu e-mail
    art_nacozinha@hotmail.com

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...