2010/10/25

Сладкиш с круши

Сравнително рядко ми се случва да си запиша рецепта от някое кулинарно предаване. Като никога обаче имах подръка химикалка и лист, а и наличието на голямо количество круши в хладилника, ме накараха да надам ухо към рецептата на Иван Звездев за Торта с круши и бадеми.



Продукти:

1-2 круши
100 г сурови бадеми /орехи/
2 яйца
60 мл прясно мляко
100 г краве масло
100 г брашно
50 г захар
1/2 ч.л. бакпулвер
1 щипка сол
1 капсула ванилия /2 пак. на прах/
2 с.л. кристална захар за поръсване
пудра захар за поръсване по желание



В купа се разбиват яйцата със захарта. Добавя се омекналото масло и пак се разбива. На тънка струйка се сипва и млякото и пак се разбърква.
Бадемите се измиват и подсушават. Може да се попарят за 5 мин. във вряща вода и да се обелят  /* което аз признавам не направих/. Стриват се на фини трохи / * и това не спазих, а ги натроших на едро/. Добавят се към другата смес. Накрая се прибавя и брашното с бакпулвера и ванилията.
Крушите се обелват и нарязват на резени с дебелина 1-1.5 см. Нареждат се върху предварително намазнена и набрашнена тава. Цялото дъно трябва да се покрие с круши.
Готовото кексово тесто се изсипва върху наредените в тавата круши. Поръсва се с 1-2 с.л.захар и се поставят няколко парченца масло.
Пече се на предварително загрята на 180 градуса фурна за около 30-35 мин.



Получава се много нежен и сочен сладкиш. Съчетанието на круши с бадеми се оказа добре балансирано и много приятно.

6 коментара:

  1. Изглежда ми красив и вкусен сладкиш. И аз обичам да ползвам бадемовото брашно с всякакви плодове. Загледах се и по овесените ти бисквити по-долу :). Харесва ми експериментаторския дух тук. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. О, харесва ми :-P

    Дина, благодаря за рецептата (нямам възможност да следя Звездев) и за идеята, която ми даваш :-)

    Поздрави сърдечни, с пожелания за здрави, красиви и вкусни февруарски дни :-)

    p.s. ..и надявам се, нямаш нищо против?

    ОтговорИзтриване
  3. Много се радвам на посещението ти тук, Димитрана:) и как ще имам против?!...за мен е истинско удоволствие:)

    ОтговорИзтриване
  4. Изглежда много фин, красив и вкусен сладкиш:) Дебелината му на снимката ми се струва перфектна. Би ли могла да споделиш размерите на тавичката за печене, която си ползвала? (ако си я спомняш, постът е от преди 2 години...:))
    Благодаря предварително:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мая, струва ми се, че ползвах тава с диаметър около 26 см :)

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...